Obchodné podmienky
Obchodné a reklamačné podmienky
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a
povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
predávajúcim,
ktorým je Peter Fogaš -CENTROSERVIS, so sídlom Milana Marečka 1, 841 07 Bratislava, IČO: 14001853, DIČ: 1020196661. IČ DPH: SK1020196661 (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
mail: centroservis@centroservis.sk
telefón: 0902 818 180
poštová adresa: Milana Marečka 1, 841 07 Bratislava
bankové spojenie:
Banka:
Čislo účtu:
IBAN:
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné
podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky
kúpne zmluvy, uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci
dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu
(ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
1.3. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou
kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú
kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od všeobecných
obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred
všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.4. Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne
dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých
uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na
základe otázky kupujúceho.
1.5. Predávajúci je viazaný kupujúcemu svojou ponukou tovaru
prezentovaného na ktorejkoľvek internetovej stránke predávajúceho
vrátane ceny počas lehoty 24 hodín od odoslania oznámenia o prijatí
objednávky kupujúcemu.
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na
uzavretie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej
správy kupujúceho zaslaného predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho
a/alebo vo forme telefonickej objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej
len "objednávka").
2.2. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je
telefonické alebo e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o
akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a
po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim
označené ako "potvrdenie objednávky". Automaticky vykonávané oznámenie o
prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho sa
nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a
špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej
údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, názov a údaje o mieste, kde
má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne
prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho,
prípadne iné údaje.
3.1. Predávajúci je povinný:
a) dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu
tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo
vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo
elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie
tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v
slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
4.1. Kupujúci je povinný:
a) prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
c) nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
d) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite,
termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní
objednávky.
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov,
typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
5.2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar
dodať kupujúcemu v lehote do 30 dní od dodania tovaru dodávateľom alebo
výrobcom tovaru predávajúcemu.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je
uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak
dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je
oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj
opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, ak
kupujúci tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej
zmluve, záväznej akceptácii objednávky alebo jednostranne predĺženej
predávajúcim, je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu skladné vo
výške 20 € za každý deň uskladnenia tovaru. Po uplynutí 14 dní odo dňa,
keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený
odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní
dohodnutého tovaru tretej osobe sa záloha za dohodnutý tovar zaplatená
kupujúcim započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný
kupujúci zaplatiť predávajúcemu.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v
katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými
na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú
nezáväznými údajmi
5.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii
objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve
inak.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto
určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar
osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre
prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej
zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba
splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná
predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o
zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku
tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v
kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä
opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné vo
výške uvedenej v bode 3 tohto článku týchto všeobecných obchodných
podmienok. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na
adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom
fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom
alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o
doručení a odovzdaní tovaru.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj
jeho obal hneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar
alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť
oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V
prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť záznam o
rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca.
Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže
následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar
alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový
tovar.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru
predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od
kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú
časť kúpnej ceny v lehote 30 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej
zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru
dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v
čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru
(ďalej len "kúpna cena") formou hotovostnej platby v určenej
prevádzkarni predávajúceho, dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou
prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej poštové služby, platbou
prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej spotrebiteľské úvery alebo
bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej
akceptácii objednávky.
6.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v
prípade zmeny právnych predpisov, zmeny kurzu slovenskej koruny a zmeny
cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá
kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za
dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri
prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za
tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od
kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými
právnymi predpismi SR.
6.6. V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy pred
zaplatením celej kúpnej ceny, zmluvné strany sa dohodli, že zaplatená
záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú
je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je
dohodnuté inak.
6.7. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu
cenu pri prevzatí tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a zaplatená záloha na kúpnu cenu sa
započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci
zaplatiť predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.8. Náklady spojené s montážou a vynáškou nie sú zahrnuté v
kúpnej cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu
poskytnúť.
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v
čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas,
tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar
neprevezme.
8.1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný
reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného
reklamačného poriadku.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný
poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že
bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane
údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných
opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim
od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky
obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na
tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo
predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí
tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri
tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase
prevzatia tovaru.
8.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné
odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva,
dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s
originálnym obalom tovaru, záručným listom a dokladom o zaplatení.
8.8. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť
reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2
Zákona tak, že vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho
predávajúcemu. Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na
internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári
presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Zákazník má právo uplatniť
reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „určená osoba“).Reklamačné konanie tovaru,
ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú
splnené všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť
predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené
všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
b) vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou,
určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné
potvrdenie,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak
predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo
určenej osobe).
8.9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek
prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom
sídle alebo u určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.10. V mieste určenom podľa bodu 8.9 týchto všeobecných
obchodných podmienok na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný
zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s
ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.11. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho
bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu
na bezplatné odstránenie vady.
8.12. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o
uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim,
napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne
označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť
spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. §
623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o
uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o
uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť
preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.13. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v
zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie
podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní
od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní
odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím
len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného
autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska
určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať
úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s
odborným posúdením tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu
vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na
odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo
dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.14. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol
predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená,
musel vedieť.
8.15. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami.
8.16. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a) nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
b) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
c) uplynutím záručnej doby tovaru,
d) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
e) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou
vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
f) neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
g) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v
rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
h) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
i) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
j) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou,
ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej
moci,
k) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8.19. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej
zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a
plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov
súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.
8.20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.21. v prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na
ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa
uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného
dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu
od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.22. Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
8.23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto
reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
b) predávajúci vadný tovar vymení.
8.25. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o
jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet
rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar
riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných
podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
8.26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
8.27. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.28. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych
odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych
odstrániteľných vád súčasne.
8.29. Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je považovaná za
dobu, počas ktorej nemôže kupujúci riadne užívať tovar doba, počas
ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci pre vady tovaru užívať
tovar spolu viac ako 180 dní.
8.30. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru
je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie
vady tovaru podľa bodu 8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok
skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je
oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu)
uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.31. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako
odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne jestvuje a
nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie
vady tovaru prostredníctvom súdu.
Postup reklamácie
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je
fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a
priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a
mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je
právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno,
adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.3. Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1
zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších
predpisov, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje,
najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri
činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich
informačných systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje predávajúcemu svoj
súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe a cezhraničným prenosom
osobných údajov i do tretích krajín (akýchkoľvek krajín v rámci
Európskej únii a krajín tzv. bezpečného prístavu). Predávajúci sa
zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v
súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu
tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov
môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v
lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.4. Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje svoj súhlas s tým,
aby mu predávajúci zasielal správy o činnosti, ponukách a akciách
predávajúceho bez predchádzajúcej žiadosti kupujúceho na zaslanie
takýchto správ.
9.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo
v on-line režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej
sekcii, ihneď po prihlásení.
10.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v
prípade, ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej
zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré
znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci. Predávajúci je povinný o
tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už
zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 7
pracovných dní od prevzatia tovaru podľa 5 týchto všeobecných obchodných
podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č.
108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom
predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji").
10.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že
predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. §
10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.
10.4. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou
vo forme vyplneného formulára, ktorého podobu určí predávajúci a jeho
vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Odoslanie
reklamácie.
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu
týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu
kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru,
spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu
a/alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný
doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane
dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v
originálnom obale vo forme poistenej zásielky.
10.6. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí
predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne
zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti
predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v
záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť v lehote 15 pracovných dní
od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru
predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený
kupujúcim.
10.7. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí
predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný,
vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v
záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v súlade s ust. §
457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z
celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a
uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu
bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
10.8. Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy
kupujúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v
súvislosti s objednaním tovaru, ak kupujúci spolu s tovarom predloží
predávajúcemu písomné doklady o vynaložených nákladoch, ktoré kupujúci
vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru
neznáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne nezodpovedal
kvalitatívnym požiadavkám a zároveň bol vadný. Za tovar plne
zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo
podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na
internetovej stránke predávajúceho.
10.9. Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s
objednaním tovaru sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä
cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrhu
na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na
internetovú stránku predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a
odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo
napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.
10.10. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v
bode 10.4. a 10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie
od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný
vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov,
spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
11.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných
obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto
všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
11.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
11.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu
používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu podľa bodu
5.7. týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa doručenia tovaru
predávajúcemu podľa bodu 11.4. týchto všeobecných obchodných podmienok.
11.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.5. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými
podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka,
Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a
doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo
veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.
11.6. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.7. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Bratislave, dňa 1. 1. 2019